Všeobecné informácie

Pneumatika

Pneumatiky dostávajú svoj konečný tvar a profil dezénu vo vulkanizačnom lise. Tvarovanie a vulkanizácia pneumatiky prebieha vnútri horúcej formy. Forma nesie podobu budúceho dezénu, logo výrobcu na bočniciach a ďalšie povinné značenie. Vulkanizácia prebieha pri teplotách nad 300 stupňov, po dobu 12-25 minút, podľa rozmeru pneumatiky. Ak pneumatiky vykazuje čo len najmenšie chyby, je ihneď vyradená. Niektoré chyby zachytí školený zrak a ruky pracovníka kontroly, iné vyhľadávajú špecializované stroje. Kontrola však nekončí na povrchu. Niektoré pneumatiky sa sťahujú z výrobnej linky a prehliadajú, aby sa odhalili prípadné skryté oslabenia alebo vnútorné poruchy. Pracovníci kontroly navyše pravidelne rozrezávajú náhodne vybraté pneumatiky a študujú všetky podrobnosti ich konštrukcie, ktoré ovplyvňujú výkon, jazdné vlastnosti a bezpečnosť. Životnosť pneumatík môžu vodiči zvýšiť svojou ohľaduplnou jazdou. Odporúča sa nejazdiť zbytočne rýchlo, pretože pri jazde vysokou rýchlosťou vzniká prebytočné teplo, ktoré zrýchľuje opotrebovávanie pneumatík a znižuje ich trvanlivosť. Takisto je dobré vyhýbať sa rýchlym nájazdom do zákrut, prudkej akcelerácii a náhlemu brzdeniu. Vodiči by nemali jazdiť po okrajoch chodníkov, prechádzať cez obrubníky, výtlky alebo iné prekážky. Dôležité je, aby pneumatiky na automobile boli správne vyvážené, pretože nevyvážené pneumatiky spôsobujú nepríjemné vibrácie, čo môže viesť k únave šoféra a tiež k predčasnému a nepravidelnému opotrebovaniu. Ďalej sa môže zbytočne opotrebovať záves kolesa.

Menu

Partneri