Ako sa pneumatiky označujú?
Charakteristické údaje o pneumatike môžeme získať pomocou údajov na boku plášťa :
nosnosť pneumatiky ( tzv. LI ) , udáva sa dvojmiestnym číselným kódom, napr. 79
Ďalšie informácie
značka TWI, označuje miesta, ktoré sa nachádzajú po obvode pneumatiky, kde sú v dezéne umiestnené indikátory opotrebovania ( výstupky s výškou cca 1,6 mm )
T – index rýchlosti ( T = max.rýchlosť do 190 km/h )
Ako sa starať o pneumatiky ?
Je doporučené na autá "obúvať“ iba pneumatiky vo veľkostiach doporučených výrobcom vozidla. Pri nedodržaní doporučenej veľkosti hrozia zhoršené podmienky na jazdu automobilom. Počas takejto jazdy sa pneumatika rýchlejšie opotrebuje, a takisto je vyššia spotreba pohonných hmôt. Takisto je potrebné dbať na to, aby pri montáži a demontáži pneumatík neboli prekročené tlakové limity počas fúkania, pretože to môže spôsobiť poškodenie pneumatiky. Treba pravidelne kontrolovať tlak v pneumatikách, odporúča sa to robiť každých 14 dní.
Akostné triedy pneumatík :
Klasifikácia priľnavosti vyjadruje schopnosť pneumatiky zastaviť na mokrej ceste. Stanovuje sa meraním pri skúške bŕzd ,,v priamom smere.“ Žiadnym spôsobom nehodnotí spôsob zatáčania. A – najlepšia, B – priemerná, C - dostatočná Pneumatiky osobných automobilov sa obvykle klasifikujú na základe troch faktorov : adhézie, odolnosti voči teplote a rýchlosti opotrebovania behúňa. Jednotná klasifikácia akosti pneumatík (UTQG) – pneumatiky sa klasifikujú podľa troch vyššie uvedených faktorov.
Opotrebovanie dezénu :
Táto klasifikácia je meradlom rýchlosti opotrebovania pneumatiky v kontrolovaných testovacích podmienkach. Za referenčný štandard je považovaná hodnota 100.
Teplotná odolnosť :
Teplotná klasifikácia vyjadruje odolnosť pneumatiky voči vyvíjanému teplu. A – najlepšia, B – priemerná, C – dostatočná.